RSS 2.0

Systemkamera och ny skärm!

Precis innan jag lämnade Japan så åkte jag och köpte en systemkamera, hade velat ha en sedan fotokurserna på gymnasiet. Borde kanske ha köpt den lite tidigare så jag kunde få lite finare bilder i Japan, men men bättre sent än aldrig!
 
Jag köpte Canon EOS 600D, i Japan heter den Canon Kiss. I paketet fick jag med 2 objektiv, väska samt SD kort. Kommer inte ihåg exakt vad det kostade men det var i alla fall mycket billigare än om jag hade köpt allt detta i Sverige!

Jag har inte tänkt så mycket på att ta fram kameran och fota då jag har varit rätt så upptagen med annat, men nu kände jag att det var dags att ta fram den lille rackaren så jag får testa och se så att den funkar i alla fall!
 
Dock så märkte jag när jag plockade upp allt att SD kortet saknades. "Shit har jag glömt SD kortet i Japan!?" tänkte jag medan jag letade som en gnu i alla väskor. Efter ett tag gav jag upp och bestämde mig för att köpa ett nytt, hur mycket kan de kosta lixom? Jag kom även på att jag var tvungen att köpa en ny batteriladdare då denna endast kan pluggas in i Japan. Som tur var skulle Marcus till stan samma dag så han köpte rubbet till mig! Men gissa vad jag såg sedan när jag skulle sätta in det nya SD kortet i kameran? Jo, det gamla SD kortet.. jag tänker visst ett steg före även när jag är mitt uppe i en flytt och förbereder sådant! Dock glömde jag bort det lika fort. hahaha Jaja nu har jag 2 st minneskort!
 
I samma veva som att Marcus köpte kameragrejerna så köpte han även 2 nya skärmar till sig själv. Snäll som han är gav han mig sin gamla så jag kan ha den till jobbet! Nu använder jag alltså fortfarande min mac fast som stationär dator istället. Nu kan jag äntligen se vad som händer utan att sitta 2 mm från skärmen! woho
 
 
testar den nya kameran lite!
 
 

Kommentarer
Postat av: javel.

Ojdå:B

2014-06-01 @ 19:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback