RSS 2.0

skolutflykt

I fredags var det dags för utflykt med skolan igen. Vi åkte till ett ställe som kallas "Mother farm" eller "マーザー牧場" (Maza bokujou). Bussen åkte kl 8.30 på morgonen och resan tog ca 2 timmar. Det var rätt mysigt att åka buss igen faktiskt, det är ett år sen sist nu.

När vi kom fram så käkade vi grönsaker och kött, vad jag inte visste var att det var fårkött! Tycker inte alls om det, men jag doppa köttet i en massa sås, då funkade det fint! Sedan käkade vi glass som var tillagad på bongården. Det fanns en hel del djur, inte bara kor. Man kunde få se när de vallade fåren tillsammans med en bordercollie. Man kunde även rida häst om man ville och man kunde även klappa kaniner och andra djur. Tyckte inte om sättet som de behandlade vissa djur på. De hade kaniner och marsvin i en back som var så liten att de nästan fick stå på varandra. Sedan tog de upp ett marsvin och kanin och frågade vilken man ville hålla, sedan kastar dom i stort sätt djuret på en. Jag satt med den lilla Lejonhuvudkaninen (hade en likadan när jag var yngre) och hjärtat dunkade jättemycket, den försökte även springa iväg några gånger. Jag satt lugnt och klappade den ett tag, då blev den lugn. Ville nästan inte lämna ifrån mig den sen. Förrutom det så vart det kul!
 

 
Vad är detta för djur??
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej!Jag har en liten fråga angående gogonihon. Kan man fortfarande åka till Okinawa? Hittar inte deras flik på hemsidan. ''/

Svar: Hej Andrea!Vi har ganska så höga krav på de skolor som vi samarbetar med och tyvärr har inte skolan I Okinawa lyckats uppfylla de, därför har vi valt att ta bort fliken från hemsidan, jättetråkigt verkligen. :/ Men det finns en hel del andra skolor att välja emellan om du fortfarande skulle vilja studera i Japan! Det går ju fortfarande åka till Okinawa på semester. :)
Om du skulle vilja veta mer så är det bara att kontakta oss på: [email protected], så får du svar av mig eller någon av mina kollegor!
Jeanette i Tokyo

2014-03-07 @ 00:10:25
URL: http://tokyojune.blogg.se
Postat av: Andrea

Jaha det var var synd, :/ tror du det kommer tillbaka senare?
Jo iofs! Fukuoka är också väldigt lockande! Jag har redan varit i Tokyo två gånger så därför tänkte jag pka till okinawa och plugga. Men som sagt det finns fler alternativ. ^^

2014-03-08 @ 19:57:00
URL: http://tokyojune.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback